Google Website Translator Gadget

24 augusti 2011

Kajakfiske

Blev ett långpass med  kajak i dag. Lastade kajaken på båten och gav mig iväg ut mot yttre skärgården med öring i tankarna. Vädret och förväntningarna var på topp. Trollade med 4 spön, spöparavaner på dom yttre och dom inre rak åt sidan.
Ytvattentemperaraturen låg på lite över 15grader när jag började men steg snabbt till 17grader när solen kom fram genom dimman. Några hoppande öringar syntes till, men värre att få dom till hugg.
En händelse blev det i alla fall när jag saktat i rejält med kajaken, stod mer eller mindre i still.
Hade bomber på dom yttre spöna och eftersom dom är  flytande kom dom upp till ytan. Mitt i allt plaskade det till med efterföljande rullskrik.
Dock blev glädjen kortvarig ,lossnade efter ett par sekunder men sånt e fisket.
Några fler händelser blev det inte så jag baxade upp kajaken och for hemåt.
Skall försöka vänta tills det bli lite kallare i vattnet innan jag provar på nytt.
Fiskade lite abborre när jag kom hemåt, men fick mera gäddor än abborrar.
Gav upp när jag fick en trekrok genom handen med en sprattlande gädda i andra kroken på en wobbler.
Blev ett besök till hälsovården där dom fått en ny avbitare sen jag var dit sist för avkrokning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar