Google Website Translator Gadget

9 augusti 2011

Lite blandat fiske.

Började med en tur och se om nån öring skulle tänkas visa intresse. Trollade av de platser där det nu brukar finnas nån fisk men icke. Fortsatte att dra in mot land, dom ända som visade intresse var måsarna. Första måsen tog på en pro-strike wobbler, blev en lite kamp innan jag fick in den för avkrokning, inte alla dagar man drillar uppåt. När andra måsen tog, denna gång på en trollingfluga gav jag upp. Styrde hemmåt men stannade av för lite abborrfiske, fick upp ett par större abborrar. Dessvärre förlorade jag min favoritwobbler i ett bottennapp, ännu värre är att dom inte finns att fås tag i närheten. Blir att inventera alla fiskebutiker på webben, kanske nån kan ha dom i lager.
Försöker avvaktar en tid ännu  innan jag sätter i gång på allvar med öringfisket, måste ju låta dom växa till sig lite ännu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar