Google Website Translator Gadget

12 juni 2015

Nytt pb på lax

Varit ut och trollat i går kväll och i dag på förmiddagen innan vinden drog på.
Hann trolla en timme innan det vrålade till i ena rullen. Fisken tömde nästan rullen innan jag hunnit få upp riggarna. Drillade den hårt, men den ville inte komma upp utan tjurade på 40meter djup. Fick nu till sist upp den så jag fick bort blyet. Då fick det värsta raseri anfallet och kom rakt upp med sån fart att den hoppde över planarlina som var relativt lågt ner då jag tagit av på farten ordentligt och landade på andra sidan. Vet inte om laxen eller jag hade högre puls. Efter några dykförsök lyckades jag kroka den. Nytt personbästa 18,5kg 
Tog 15minuter sen den slog på tills den var i båten.

 Fisken jag fick i dag är den fetast jag nånsin sett. 82cm och 8kg

1 kommentar: