Google Website Translator Gadget

22 juni 2015

Säsongsavslutning

För min del är laxtrollingen avslutad i år.
Varit ut på ett nytt ställe för mig i dimman och det ända jag fick var en massa återvändare.

Men säkert simmar laxar på där ute ännu men det gäller att hitta dom och få dom till hugga, inte lätt det här med att trolla lax i våra vatten.

För att gardera mig så jag inte åker ut en gång till plockade jag ner trollingspröten och tömde båten på allt som har med laxtrolling att göra, annars lätt hänt att man mitt i allt sitter där ute igen och guppar.

Trots att vädret varit mestadels blåsig blev det en riktigt bra säsong. Laxtrollare har nog bidragit till att ge fmi's vindprognos-sida en miljon visningar i vår.

Blir att hitta något annat att fiska nu då som omväxling innan öringsäsongen börjar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar